Αθανασίου-Τάκη, Μαρίνα
Η Μαρίνα Αθανασίου-Τάκη είναι Διδάκτωρ στις Θεατρικές Σπουδές με κατεύθυνση την Υποκριτική και Σκηνοθεσία του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου. Επίσης, έχει σπουδάσει Κλασική Φιλολογία με μεταπτυχιακά στην Εκπαιδευτική Ηγεσία και τις Θεατρικές Σπουδές. Είναι μέλος της Ένωσης Θεατρικών Συγγραφέων Κύπρου και του Κυπριακού Κέντρου του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου. Είναι συνιδρύτρια και σκηνοθέτις της επαγγελματικής Θεατρικής Σκηνής Παρέμβασις.
Έχει αρκετές συμμετοχές σε συνέδρια και σεμινάρια και διαθέτει δημοσιεύσεις σε επιστημονικά περιοδικά (ελληνικά και ξένα) και πρακτικά συνεδρίων με θέματα που άπτονται της φιλολογίας, της εκπαιδευτικής ηγεσίας και του θεάτρου.
Έχει παρακολουθήσει masterclass με τον Eugenio Barba και τη Julia Varley για τα διαφορετικά επίπεδα δραματουργίας μιας θεατρικής παράστασης και τις βασικές αρχές της θεατρικής ανθρωπολογίας, masterclass υποκριτικής στην Τεχνική Meisner με τον Keith Farquhar και συμμετείχε σε εργαστήριο θεατρικής γραφής της Αλεξίας Παπαλαζάρου. Είναι η συγγραφέας της μονογραφίας Το ερασιτεχνικό θέατρο στην Κύπρο (1955-1974) και των θεατρικών έργων Το Ρόδο της Δαμασκού, Μέρες Εγκλεισμού, Κόκκινη Λίμνη.
Έχει σκηνοθετήσει παραστάσεις σχολικού θεάτρου και θεατρικών ομάδων. Παραστάσεις της συμμετείχαν σε φεστιβάλ εντός και εκτός Κύπρου με σημαντικές διακρίσεις και κάποιες από αυτές τιμήθηκαν με το βραβείο καλύτερης παράστασης. Τιμήθηκε δύο φορές με βραβείο σκηνοθεσίας σε φεστιβάλ στην Ελλάδα (Κρήτη 2018, Θεσσαλονίκη 2021), με Α΄ βραβείο Παγκύπρια στο διαγωνισμό συγγραφής θεατρικού μονόπρακτου από την Ένωση Θεατρικών Συγγραφέων Κύπρου για το έργο Το Ρόδο της Δαμασκού (2020), καθώς και με έπαινο στο διαγωνισμό συγγραφής θεατρικού μονόπρακτου από την Ένωση Θεατρικών Συγγραφέων Κύπρου για το έργο Μέρες Εγκλεισμού (2020).
Από το 2003 εργάζεται ως φιλόλογος στη Μέση Εκπαίδευση της Κύπρου. Διετέλεσε σύμβουλος φιλολογικών μαθημάτων για το μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών στο Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας της Κύπρου (2008-2009) και υπήρξε μέλος της επιτροπής για την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση για το μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών.
(Πηγή: "Εκδόσεις Όταν", 2022)