Ανάμεσα στον Μαρξ και στην Coca-Cola
Νεανική κουλτούρα και κοινωνική αλλαγή, 1960-1980 Τύπος: ΒιβλίοΣυγγραφέας: Poiger, Uta G. / Nielsen, Henrik Kaare / Mausbach, Wilfried / Marwick, Arthur / Kroes, Rob / Kersting, Franz - Werner / Jorgensen, Thomas Ekman / Jensen, Steven L. B. / Herzog, Dagmar / Etzemuller, Thomas / Dussel, Konrad / Doyle, Barry M. / Bourg, Julian / Συλλογικό έργο,
Επιμελητής: Siegfried, Detlef / Schildt, Axel
Εκδόσεις: Κασταλία
- Χρονολογία Έκδοσης: Νοέμβριος 2010
- Σελίδες: 520
- ISBN-13: 978-960-7560-95-7
- Διαθεσιμότητα: **Αποστέλλεται κατόπιν παραγγελίας σε 2-4 ημέρες και εφόσον υπάρχει στον εκδότη
αρχική τιμή:
Τι ακριβώς ήθελαν οι νέοι που κινητοποιήθηκαν τον Μάη του 1968 από τη μια άκρη της Ευρώπης στην άλλη; Ήταν ο Μάης μια τυχαία έκρηξη, ένα μεμονωμένο ιστορικό επεισόδιο, το οποίο ήρθε από το πουθενά, για να προκαλέσει ένα στιγμιαίο σοκ στις κοινωνίες της βιομηχανικής ανόδου και της γενικευμένης ευμάρειας, ή οι ρίζες του βρίσκονται στις μεγάλες αλλαγές που άρχισαν να σημειώνονται στην ευρωπαϊκή ήπειρο μερικά μόλις χρόνια μετά το τέλος του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου; Κι ακόμη, πόσο κράτησε ο Μάης; Μερικές εβδομάδες, κάποιους μήνες ή μιαν ολόκληρη εποχή; Κι ήταν ο Μάης μόνο πολιτικοκοινωνική αμφισβήτηση ή το ανατρεπτικό του πνεύμα αγκάλιασε όλα τα επίπεδα και τα στρώματα της κοινωνίας με έμφαση στα πρότυπα της μαζικής κουλτούρας και στον τρόπο της καθημερινής ζωής;
Αυτά είναι τα ερωτήματα στα οποία καλείται να δώσει απαντήσεις το βιβλίο Ανάμεσα στον Μαρξ και στην Coca Cola των Axel Schildt και Detlef Siegfried, που έχουν συγκεντρώσει στις σελίδες του συνεργασίες ερευνητών από όλο το φάσμα των σύγχρονων κοινωνικών επιστημών.
Ο αναγνώστης ξεναγείται από τους ερευνητές-συγγραφείς της έκδοσης σε ορισμένες αθέατες (ή και σε άλλες ορατές αλλά παραγνωρισμένες) όψεις της νεανικής κουλτούρας του '60 με δεδηλωμένο σκοπό να ανιχνευθούν οι τομές ανάμεσα στον ριζοσπαστισμό της πολιτικής και στον καταναλωτισμό του lifestyle. Έτσι η "αντικουλτούρα" της εποχής (ριζοσπαστικά φοιτητικά κινήματα, κοινόβια, αντικαταναλωτισμός, οικολογία, αντιψυχιατρική, ναρκοκουλτούρα, ένοπλες οργανώσεις) συναντάται και διασταυρώνεται με τα φαινόμενα της λεγόμενης "μαζικής κουλτούρας" (προγράμματα ραδιοφωνικών σταθμών, μουσικές προτιμήσεις, νεανικά lifestyle όπως η Northern Soul, καταναλωτικά ήθη, τουριστικοί προορισμοί, σεξουαλικές συμπεριφορές).
Ο προκλητικός τίτλος της έκδοσης -εμπνευσμένος από την ταινία Masculin feminin, του πάντοτε διορατικού Ζαν-Λυκ Γκοντάρ- εκφράζει ιδανικά αυτή την αντινομική σχέση ανάμεσα στην νεανική αμφισβήτηση και στον καταναλωτισμό, και θέτει τις βάσεις ενός ευρύτερου προβληματισμού: τι ήθελαν και τι κατάφεραν τελικά τα παιδιά του Μαρξ και της Coca-Cola;
Μισόν αιώνα μετά τον Μάη του 1968, σε μια περίοδο που όλες οι ιδεολογίες της Δύσης μοιάζουν να έχουν αποσυρθεί από το προσκήνιο, οι συνεργάτες των Schildt και Siegfried αναζητούν τις αιτίες που εξέθρεψαν την ιδεολογική ορμή και την πολιτική δράση ενός κινήματος το οποίο έβαλε φωτιά στη δεκαετία του 1960, για να οδηγήσει την Ευρώπη σ' έναν δρόμο χωρίς επιστροφή.
Περιλαμβάνονται τα κείμενα:
Μέρος Ι: Πολιτική και κουλτούρα στη "χρυσή εποχή"
- Alex Schildt και Detlef Siegfried: "Νεολαία, κατανάλωση και πολιτική σε μια εποχή ριζικών αλλαγών"
- Arthur Marwick: "Η νεανική κουλτούρα και η πολιτική επανάσταση της μακράς δεκαετίας του '60"
- Detlef Siegfried: "Κατανοώντας το 1968: Νεανική ανταρσία, αλλαγή γενιάς και μεταβιομηχανική κοινωνία"
Μέρος ΙΙ: Ελεύθερος χρόνος και νέος καταναλωτισμός
- Rob Kroes: "Αμερικανική μαζική κουλτούρα και ευρωπαϊκή νεανική κουλτούρα"
- Peter Wicke: "Μουσική, ανυπακοή, επανάσταση και εμπόριο: Η νεανική κουλτούρα ανάμεσα στο mainstream και την υπο-κουλτούρα"
- Konrad Dussel: "Ο θρίαμβος της αγγλόφωνης pop: Το δυτικογερμανικό ραδιοφωνικό πρόγραμμα"
- Axel Schildt: "Περνώντας τα σύνορα: Η νεολαία της Δυτικής Γερμανίας ταξιδεύει στη Δυτική Ευρώπη"
- Uta G. Poiger: "Ιμπεριαλισμός και κατανάλωση: δύο τροπισμοί του δυτικογερμανικού ριζασπαστισμού"
Μέρος ΙΙΙ: Πολιτική διαμαρτυρία
- Wifried Mausbach: "'Burn, ware-house, burn!' Νεωτερικότητα, αντικουλτούρα και ο πόλεμος του Βιετνάμ στη Δυτική Γερμανία"
- Henrik Kaare Nielsen: "Η νεολαία και το κίνημα κατά της πυρηνικής ενέργειας στη Δανία και τη Δυτική Γερμανία"
- Steven L.B. Jensen: "'Η νεολαία ενεργοποιεί την κοινωνία και μετά κάποιος έρχεται να επωφεληθεί από αυτό': Το φοιτητικό κίνημα στη Δανία ανάμεσα στον πολιτικό και στον lifestyle ριζοσπαστισμό"
- Thomas Etzemuller: "Πάλη για ριζική αλλαγή; Οι Σουηδοί φοιτητές τη δεκαετία του '60"
Μέρος IV: Μεταμορφώσεις του φύλου
- Dagmar Herzog: "Ανάμεσα στη συνουσία και την εμπορευματοποίηση: Οι νεαρές Δυτικογερμανίδες και ο αντίκτυπος του αντισυλληπτικού χαπιού"
- Julian Bourg: "Ανησυχίες αγοριών: Η ρητορική υπέρ της παιδοφιλίας στη Γαλλία της δεκαετίας του '60"
- Barry Doyle: "'Κατι περισσότερο από αίθουσα χορού, κάτι περισσότερο από τρόπος ζωής': Northern soul, ανδρισμός και η κουλτούρα της εργατικής τάξης στη Βρετανία της δεκαετίας του '70"
Μέρος V: Μορφές κουλτούρας, υπο-κουλτούρας, αντικουλτούρας
- Thomas Ekman Jorgensen: "Ουτοπία και απογοήτευση: Οι γκρεμισμένες ελπίδες της αντικουλτούρας της Κοπεγχάγης"
- Franz - Werner Kersting: "Νεανικός αριστερός ριζοσπαστισμός, περιθωριακές ομάδες και αντιψυχιατρική στη Δυτική Γερμανία"
- Klaus Weinhauer: "Το τέλος των βεβαιοτήτων: Χρήση ναρκωτικών και νεανική παραβατικότητα στη Δυτική Γερμανία"
ISBN13: | 978-960-7560-95-7 |
Πρωτότυπος Τίτλος: | Between Marx and Coca-Cola |
Συγγραφέας: | Συλλογικό έργο |
Εκδότης: | Κασταλία |
Χρονολογία Έκδοσης: | Νοέμβριος 2010 |
Σελίδες: | 520 |
Εξώφυλλο: | Μαλακό εξώφυλλο |
Σχήμα: | 24χ16 |
Διαθεσιμότητα: | Κυκλοφορεί |
Βάρος: | 1024 γραμμάρια |
Είδος: | Βιβλίο |
Αρχική Γλώσσα: | αγγλικά |