Μιλώντας στα παιδιά για το παρελθόν
Μια διεπιστημονική προσέγγιση Τύπος: ΒιβλίοΣυγγραφέας: Γκαζή, Ανδρομάχη / Μπουλώτης, Χρήστος / Binant, Pascale / Γαλανίδου, Νένα / Οικονόμου, Μαρία, καθηγήτρια μουσειολογίας / Silverman, Helaine / Bauer, Patricia J. / Frazier, Brandy N. / Gelman, Susan A. / Richards, Ann / Costall, Alan / Fivush, Robyn / Συλλογικό έργο,
Επιμελητής: Dommasnes, Liv Helga / Γαλανίδου, Νένα
Εκδόσεις: Καλειδοσκόπιο
- Χρονολογία Έκδοσης: Σεπτέμβριος 2012
- Σελίδες: 399
- ISBN-13: 978-960-471-042-3
- Διαθεσιμότητα: **Αποστέλλεται κατόπιν παραγγελίας σε 2-4 ημέρες και εφόσον υπάρχει στον εκδότη
αρχική τιμή:
Μια διεπιστημονική προσέγγιση για το πώς μιλάμε σε παιδιά για το παρελθόν μέσα από ένα διάλογο ανάμεσα σε αρχαιολόγους, ανθρωπολόγους, μουσειολόγους και ψυχολόγους από διάφορες χώρες.
Το να μιλήσουμε στα παιδιά για το παρελθόν δεν είναι πρωταρχικά θέμα τχνικών σχετικά με το πώς θα τους μιλήσουμε γι' αυτό. Αφορά κυρίως το ποιο παρελθόν επιλέγουμε ν' αφηγηθούμε, ποιου παρελθόν, καθώς και το ιδεολογικό πλαίσιο στο οποίο τοποθετείται και τις αξίες που αυτό εμπεριέχει. Έστι, το παρελθόν γίνεται επίσης ένας τρόπος να αξηγήσουμε πολλές πλευρές της "αλήθειας", όπως μπορούμε να τη γνωρίζουμε. Δεν μπορούμε, και δεν θέλουμε, να αφηγούμαστε ιστορίες χωρίες αξίες.
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
Μέρος Πρώτο
Τα Μονοπάτια της Μάθησης: Γνωστική και Ψυχολογική Θεώρηση
- Robyn Fivush, "Αυτοβιογραφία, χρόνος και ιστορία: Η κατασκευή του παρελθόντος από τα παιδιά στο πλαίσιο της οικογενειακής αναπόλησης"
- Alan Costall, Ann Richards, "Η αναπαράσταση του παρελθόντος με εικόνες"
- Susan A. Gelman, Brandy N. Frazier, "Η κατανόηση της έννοιας της αυθεντικότητας από τα παιδιά"
- Patricia J. Bauer, "Πώς το παρελθόν βιώνεται ως παρόν; Γνωστική και νευρωτική ανάπτυξη".
Μέρος Δεύτεο
Αφηγήσεις για το Παρελθόν με Ψηφιακά και Έντυπα Μέσα
- Helaine Silverman, "Τρελά κέφια στο αρχαίο Περού: Μια κριτική ανάλυση της ταινίας της Disney 'Ο αυτοκράτορας έχει κέφια'"
- Μαρία Οικονόμου, "Μιλώντας στα παιδιά για το παρελθόν μέσα από ηλεκτρονικά παιχνίδια"
- Νένα Γαλανίδου, "Η καταγωγή και η εξέλιξη του ανθρώπου στην εικονογράφηση παιδικών βιβλίων"
- Pascale Binant, "Γράφοντας προϊστορία για παιδιά: Μια σύγκριση του αρχικού και του επιλεμημένου κειμένου"
- Χρήστος Μπουλώτης, "Μουσεία και αρχαιολογικοί χώροι ως σκηνικό για θαυμαστές ιστορίες"
Μέρος Τρίτο
Αφηγήσεις για το Παρελθόν σε Μουσεία, Μνημεία και Αρχαιολογικούς Χώρους
- Ανδρομάχη Γκαζή, "Εκθέτοντας στα παιδιά το παρελθόν"
- Lauren E. Talalay, Todd Gerring, "Η ταρίχευση της Μπάρμπι: Μιλώντας στα παιδιά για την ταρίχευση στην αρχαία Αίγυπτο"
- Θεανώ Μουσούρη, "Συζητήσεις για το παρελθόν: Οικογένειες σε αρχαιολογικά μουσεία"
- Liv Helga Dommasnes, "Μικροί άνθρωποι με μεγάλη κληρονομιά"
Μέρος Τέταρτο
Αφηγήσεις για το Παρελθόν: Εκπαιδευτική Θεώρηση
- Viv Golding, "Η αξιοποίηση της υλικής και άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς στην κοινωνική ένταξη παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες"
- Graig Howe, "Τοπία και χειμωνιάτικες ανιστορήσεις: Πώς οι ινδιάνοι Λακότα μιλούν στα παιδιά για το παρελθόν"
- Ana Pinοn, Pedro Funari, "Μιλώντας στα παιδιά της Βραζιλίας για το παρελθόν"
- Corina Sarbu, Dragos Gheorghiu "Η διδασκαλία της προϊστορίας σε παιδιά της ρουμανικής επαρχίας"
ISBN13: | 978-960-471-042-3 |
Συγγραφέας: | Συλλογικό έργο |
Εκδότης: | Καλειδοσκόπιο |
Χρονολογία Έκδοσης: | Σεπτέμβριος 2012 |
Σελίδες: | 399 |
Εξώφυλλο: | Μαλακό εξώφυλλο |
Σχήμα: | 26χ21 |
Διαθεσιμότητα: | Κυκλοφορεί |
Βάρος: | 1124 γραμμάρια |
Είδος: | Βιβλίο |
Σειρά: | Δημόσια Αρχαιολογία |